АҚМОЛА ОБЛЫСЫ БІЛІМ БАСҚАРМАСЫНЫҢ АТБАСАР АУДАНЫ БОЙЫНША  БІЛІМ БӨЛІМІНІҢ ЖАНЫНДАҒЫ АТБАСАР ҚАЛАСЫНЫҢ «РОДНИЧОК» БӨБЕКЖАЙЫ» МЕМЛЕКЕТТІК КОММУНАЛДЫҚ ҚАЗЫНАЛЫҚ КӘСІПОРНЫ
ГОСУДАРСТВЕННОЕ КОММУНАЛЬНОЕ КАЗЕННОЕ ПРЕДПРИЯТИЕ «ЯСЛИ–САД «РОДНИЧОК» ГОРОДА АТБАСАР ПРИ ОТДЕЛЕ ОБРАЗОВАНИЯ ПО АТБАСАРСКОМУ РАЙОНУ УПРАВЛЕНИЯ ОБРАЗОВАНИЯ АКМОЛИНСКОЙ ОБЛАСТИ

СоцСети

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

«Дидактикалық ойын кіші мектепке дейінгі жастағы балалардың сөйлеу белсенділігін дамытудың тиімді құралы»

Дидактикалық ойын-бұл көп қырлы, күрделі құбылыс: бұл мектеп жасына дейінгі балаларды оқытудың ойын әдісі, оқыту нысаны, тәуелсіз ойын әрекеті және баланың жеке басын жан-жақты тәрбиелеу құралы.

   Дидактикалық ойындардағы маңызды рөл ойын әрекетіне жатады. Ойын әрекеті - бұл балалардың ойын мақсатындағы белсенділігінің көрінісі: түрлі-түсті шарларды айналдыру, мұнараны бөлшектеу, ұя салатын қуыршақты жинау, текшелерді ауыстыру, сипаттама бойынша заттарды болжау, үстелге қойылған заттармен қандай өзгеріс болғанын болжау, жарыста жеңіске жету, қасқыр, сатып алушы, сатушы   және т. б. рөлдерде ойнау.

Дидактикалық ойындар ойын арқылы үйренуге арналған. Олардың басты ерекшелігі-тапсырма балаларға ойын түрінде ұсынылады. Балалар жаңа білім алатынын білмей ойнайды, әртүрлі пәндермен әрекет ету дағдыларын бекітеді, құрдастарымен және ересектермен қарым-қатынас жасауды үйренеді.

 Суретпен ойыны

Бұл ойын зейінді, тапқырлықты дамытады, балаларды өз ойларын дәйекті түрде білдіруге үйретеді. Әр түрлі белгілер бойынша заттардың жіктелуімен таныстырады.

Бұл ойын үшін сізге суреттер немесе кітап иллюстрациялары қажет. Мұнда пейзаждар жұмыс істемейді. Балалар кітаптарына жанрлық кескіндеме мен үлкен иллюстрацияларды қолданған дұрыс.

Ойынның мәні: ойыншылардың бірі кескіннің кейбір бөлшектерін жасайды. Басқа ойыншы жетекші сұрақтар қойып, не айтылғанын болжауы керек.

3-4 жастағы балалармен заттарды толығымен жасаңыз (қоян, доп, шырша бұлты)

3-4 жастағы балалар қолдануы керек сұрақтардың мысалдары:

Мысал: А.Бартоның "біздің Таня"өлеңіне Иллюстрация. Бақа өзенде жасырылған.

— Бұл суреттің жоғарғы жағында ма? Төменде?

- Бұл тірі ме, әлде жансыз ба?

- Қандай түсті?

Анасына төлін не баласын табыңыз

Ойын барысы: ересек адам баланың назарын қонақтарды әкелген көлікке аударады және айтады. Бірде бұзау, марғау, күшік және құлын анасынан алыс қашып, адасып кетті; мазасыз аналар оларды іздеу үшін көлікпен жүрді. Марғау, ол ең кішкентай, сүрініп, мяулай бастады. Ол қалай мияулады? Мысық оны естіп: "мияу-мияу", - деп шақырды.

Ересек адам балаға көліктің корпусынан мысық алуды ұсынады (оны басқа "аналардың" арасынан табыңыз), осы ойыншықпен бірге марғау, құлын, бұзау жәнек бейнеленген суреттер орналасқан үстелге барып, мысықтың баласын табады.

Құрметті ата-аналар!

Сіздің балаларыңыздың сөйлеуі дұрыс және сауатты болуы үшін мен балалармен сөйлеуді дамыту үшін дидактикалық ойындар ойнауды ұсынамын.

Мысалы: ересек адам:"менде әдемі алжапқыш бар".

Бала: "менің жұмыс алжапқышым бар".

Ересек:"ол ақ түсті қызыл бұршақ".

Бала: "ал менікі қара көк түсті".

Ересек: "менікі шілтермен безендірілген".

Бала: "ал менікі-қызыл таспа".

Ересек: "бұл алжапқыштың екі жағында екі қалта бар".

Бала: "ал менікінде кеудесінде бір үлкен қалта бар".

Ересек: "бұл қалталарда гүлдердің суреті бар".

Бала: "бұл алжапқышта аспаптардың суреті".

Ересек адам: "бұл алжапқыш үстелге қойылған".

Бала:"ал бұл шеберханада жұмыс істеу үшін киінеді".

"Кім кім немесе не болды"

(сөздікті белсендіру және қоршаған орта туралы білімді кеңейту).

Тауық (жұмыртқа), жылқы (құлын),  көбелек (құрт), етік (былғары), көйлек (мата),  ), шкаф (тақта), нан (ұн), велосипед (темір), жемпір (жүн) және т. б.?

"Мүмкіндігінше көп заттарды ата"

(сөздікті белсендіру, зейінді дамыту).

Балалар қатарға тұрады, оларды кезек-кезек қоршап тұрған заттарды атауға шақырады. Сөзді атаған адам алға қадам жасайды. Сөздерді дұрыс және анық айтқан және қайталанбастан көп заттарды атаған және осылайша бәрінен озып кеткен адам жеңеді.

"Рифмасын тап"

(фонемалық есту қабілетін дамытады).

Ересек адам барлық сөздердің әр түрлі естілетінін түсіндіреді, бірақ олардың арасында сәл ұқсас сөздер де бар. Сөзді табуға көмектесуді ұсынады.

По дороге шёл жучок,

Песню пел в траве … (сверчок).

немесе

 Смех - күлкі, а лиса-… (түлкі)

Орнамент-ою, а медведь-… (аю)

Флаг-ту, а вода-… (су)

Узкий -тар, а сенг-… (қар) т.б.

Кез-келген өлеңді немесе жеке рифманы қолдануға болады.

"Заттың бөліктерін ата"

(сөздікті байыту, зат пен оның бөліктерін байланыстыру қабілетін дамыту).

Мұғалім үй, жүк көлігі, ағаш, құс және т. б. бейнеленген суреттерді көрсетеді.

I нұсқа: балалар кезек-кезек заттардың бөліктерін атайды.

II нұсқа: әр бала сурет алады және барлық бөліктерді өзі атайды.

Жаңартылған күні: 09.02.2024 17:24
Құрылған күні: 09.02.2024 17:24

Текст